Hei verden

søndag 25 mai 2008, kl. 16:37 | Publisert i Web2.0 | Legg igjen en kommentar

En fersk geofagslærer er på vei ut i Web2.0 samfunnet!

Etter å ha lest diverse blogger den siste tiden, som stort sett omhandler IKT i norsk skole, har jeg funnet ut at det kanskje er på tide at jeg skriver min egen blogg. Kanskje ikke for at andre vil få så mye utbytte av det, men fordi jeg ser at andre tydeligvis har utbytte av å skrive sin egen blogg.

Siden jeg bare har jobbet som lærer i knappe 2 år, er jeg fortsatt fersk som lærer. Bærbare PC’er i klasserommet er nytt for de fleste lærere, og programfaget Geofag er helt nytt i den norske skolen. Denne bloggen vil dermed følge en utvikling av en geofagslærer i den digitale skolen.

Jeg vil tro at det ikke blir veldig mye aktivitet her inne helt enda, da jeg – som alle andre lærere på denne tiden av året – er opptatt med årsavslutningen. I tillegg er jeg tatt ut i streik fra mandag morgen, noe jeg heller aldri har vært med på tidligere. Det blir også en ny erfaring.

Men jeg har også begynt å tenke på neste års skoleår, og legge planer for hva jeg vil legge til i forhold til året som har gått. En blogg er et av momentene jeg har på min liste over planer for det neste året. Jeg vil derfor bruke litt tid på å utforske bloggmediet før det blir den mest interessante bloggen for andre å lese 🙂

Hei og hopp fra den nye bloggeren – Elisabeth Engum

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

