Streik

torsdag 29 mai 2008, kl. 11:50 | Publisert i Skolepolitikk | Legg igjen en kommentar

Da har jeg fått oppleve det også – å være lærer ute i streik!

Nå må jeg jo innrømme at det er helt greit å være ute i streik når været er som det er i Bergen for tiden, og det er Festspill, OiOi-festival, og ikke minst Nattjazz. Sånt passer en jazzmusiker bra 🙂

Jeg har en god del tanker rundt denne streiken, men jeg tror kanskje ikke jeg skal gjøre dem offisielle i denne omgang. Jeg støtter Unios streik, men syns kanskje argumentasjonen har blitt litt feil. Men jeg skal la den ballen ligge.

Men det jeg kan er å være streikeaktivitetsleder 🙂 Iallfall så lenge det er snakk om utendørsaktiviteter. Så sist tirsdag var vi noen kollegaer som gikk over Vidden – en fantastisk streikedag!

Så langt er det beste med denne streiken at det gir oss tid og muligheter til å bli bedre kjent med en del av kollegaene i en ellers så travel hverdag. Vi har ikke lov til å planlegge neste år (eller andre år), men vi kan ha meningsutvekslinger om hvordan vi ønsker at våre skolehverdager skal være. Og gjennom disse samtalene / turene fremover, tror jeg at vi kan finne grobunn for mye godt samarbeid i tiden etter streiken. En positiv ringvirkning av streiken!

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

