Streiken over – skoleavslutning fortsetter

søndag 8 juni 2008, kl. 17:59 | Publisert i Refleksjon, Skolepolitikk, vurdering | Legg igjen en kommentar

Da var streiken over, og vi har vært tilbake i jobb et par dager. Litt kaotisk er det, fordi noen muntlig eksamener er avlyst, men fylket mener at noen skal gjennomføres. Og standpunktkarakterene skal settes. Alt dette skal skje i løpet av noen få korte dager.

Jeg er heldigvis mer eller mindre ferdig med standpunktkarakterene i 3FY og i matematikk R1. Men i Geofag 1 er det litt verre. Jeg har en prøvebunke fra dagen før streiken – som jeg egentlig ikke skal rette – men som jeg føler at jeg må rette for å kunne sette en riktig standpunktkarakter. De emnene som jeg testet elevene i der er nemlig «mine tema». Jeg har jo vært sykemeldt en stor periode av skoleåret etter en tøff sykkelulykke jeg hadde i høst, og dermed er vi to lærere som må snakke sammen om standpunktkarakteren. Og da må jeg ha grunnlag fra min periode også. Så jeg er vel helst glad for at det nydelige været vi har hatt leeeenge nå, ser ut til å være vekke et par dager. Da klarer jeg kanskje å sitte inne og rette. Sist fredag (andre dag på jobb etter streiken) var det rett og slett for varmt til at jeg klarte å sitte særlig lenge på jobb, jeg måtte tilslutt rømme på fjellet for å bade og kjøle meg ned.

Ellers er jeg mer og mer lysten på å få til en god blogg, men er ikke så god skriftlig som en del andre bloggere er… Jeg sitter med en følelse av at en del norsk og engelsk lærere har et såpass mer bevisst forhold til det skrevne ord at det er lettere å komme i gang med en god blogg? Jeg vet ikke. Jeg er jo «bare» en stakkars realist 😉 Vi får se hva tiden bringer, og jeg antar at profilen på bloggen kommer etterhvert som jeg kommer i gang med bloggingen. Jeg vil tro at temaene går på faglig innhold i Geofag, tanker rundt vurdering og ikke minst pedagogisk bruk av IKT. Så jeg håper at dette kan være en måte for meg å komme i kontakt med andre som kan hjelpe meg på veien videre.

So long!

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

