Blogging

onsdag 11 juni 2008, kl. 12:05 | Publisert i Web2.0 | Legg igjen en kommentar
Stikkord:

En liten kommentar til gårsdagens øvelse – innenfor de 23 ting:

I dag har jeg fått kommentarer fra mine to første «offer», og det var utrolig kjekt å tenke på at noen kan lese det man skriver her. Og det er vel derfor det også vil kunne fungere i en undervisningssammenheng. Men da er det viktig at alle elevene i starten må lese og kommentere hverandres blogger. Forhåpentligvis vil det få en faglig nytteverdi (jeg ser jo et potensiale for at bloggene ikke blir faglige, men private… det blir vel viktig å formidle at bloggingen vil bli en del av vurderingsgrunnlaget i faget)

Ellers er det onsdag, midt på dagen, jeg har satt skoleårets siste standpunktkarakterer, og det kjennes jammen deilig. Og når man ikke fikk noen opp i muntlig eksamen på Vg1 eller Vg2 (jeg fikk egentlig et parti opp på VKII, men den utgikk pga streiken), så har jeg ikke så mye mer jeg må gjøre denne uken. Jeg er jo ikke kontaktlærer i år. Det gir meg masse tid til å forberede neste år – og ikke minst få gjort ting som skulle vært gjort tidligere i år. Som å få installert en del programvare på det ene datarommet der jeg fortsatt skal ha Geofag-undervisning, det har vært noe amputert programvaremessig i år (jeg har enda ikke skjønt hvorfor jeg ikke kunne få lokal-admin-rettigheter på det rommet litt tidligere…). Men til neste år!!! 😉

I dag derimot har jeg ikke tenkt å gjøre særlig mer jobb. Nå skal jeg rydde litt på pulten, før jeg går hjem en tur og lader opp til kveldens konsert. Jeg håper på at det slutter å regne innen det tid – men jeg får vel ta med festivalregntøyet 😉

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

