Fagforeningsarbeid

onsdag 11 juni 2008, kl. 12:15 | Publisert i Skolepolitikk | 2 kommentarer
Stikkord: , ,

En liten ting til – i dag ble jeg valgt inn i skolens klubbstyre i Utdanningsforbundet. Jeg har ikke takket ja fordi jeg mener at Utdanningsforbundet sentralt har vært så bra denne streiken, for det kan jeg vel ikke si at jeg syns, men fordi jeg tross alt er en person med masse meninger – og det kan jo være godt å få mulighet til å påvirke min egen arbeidssituasjon, og andres, i større grad? Det blir iallfall spennende og lærerikt – en ny del av et arbeidsliv som jeg aldri har erfart tidligere.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hmmm. Skeptisk.
    Feil forbund 😉

    Fordel med Tekna: jeg er enig med dem.
    Ulempe med Tekna: det er sørgelig få av oss i skolen (litt merkelig i grunnen, i mitt hode burde det være et mye mer naturlig valg for realister enn Utdanningsforbundet, der man roter seg sammen med yrkesgrupper med en helt annen bakgrunn og tildels helt andre interesser.

    Men – uansett navnet er jo poenget å jobbe for tilstander i arbeidslivet man trives med!

  2. Hehe, jeg skjønner poenget ditt Frøydis. Utdanningsforbundet er nok kanskje ikke det optimale forbundet for oss realfagslektorer. Men jeg har lyst til å være i et forbund som faktisk blir hørt, både på skolen og i samfunnet, og der kommer både Norsk Lektorlag, Tekna eller Naturviterne til kort. På skolen der jeg jobber er det ca 60 medlemmer i Utdanningsforbundet og 5 medlemmer i Norsk Lektorlag, og da sier det seg selv hvem som det lyttes mest til. Og da ønsker jeg å være med i den gruppen som det lyttes til. Kanskje klarer jeg å få en vridning som passer meg bedre?

    Og som du sier: Det viktigste er å jobbe for gode forhold i arbeidslivet! 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

