Skolestart…. fortsatt – men også litt fag :-)

tirsdag 26 august 2008, kl. 18:06 | Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar
Stikkord:

Denne skolestarten syns jeg varer lenge…

Forrige uke forsvant i

  • første dag, første møte med de nye Vg1-elevene som jeg er kontaktlærer for
  • startsamtaler – en hel dag…
  • klasselærerråd for Vg1-klassen min
  • et lite møte med Geofag2-elevene mine, veldig kjekt å se igjen litt kjente fjes 🙂
  • utdeling av bærbare PC’er på Vg1
  • aktivitetsdag på Fløien

Altså ikke så mye fag….

Men denne uken har jeg også møtt mine nye Geofag1-elever, og startet forsiktig med undervisning, samt at jeg har kommet i gang med fag i Geofag 2. Der er vi rett i gang med temaet havstrømmer. Heldigvis er dette første kapittel i læreboken, og det passer fint siden vi skal på tokt med F/F Hans Brattstrøm mandag 8.september, et samarbeid med UiB tilknyttet EU-prosjektet CarboSchools. Dette blir spennende!!!

Ellers har jeg nettopp rettet kartleggingsprøvene i matematikk på Vg1. Disse skal brukes for å finne ut hvor elevene har hull, men også for å hjelpe elevene å velge mellom 1T og 1P. Torsdag venter fagsamtaler med disse elevene for å kunne dele elevene inn i grupper så raskt som mulig.

Og i morgen er temaet Geologisk Tid og Platetektonikk i Geofag 1.

Tudelu!

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

