Bloggtørke … her også

torsdag 28 mai 2009, kl. 19:51 | Publisert i Refleksjon | 5 kommentarer

Flere av de norske lærerbloggerne jeg følger skriver lite på bloggen sin for tiden, noe som også gjelder meg. Det er travle tider med retting og retting og setting av standpunktkarakterer sluttvurderinger, opplading mot streik (som ikke ble noe av), eksamenstrening til skriftlig eksamen for Vg3elever, rydding av arbeidsplass (arbeidsrommet skal renoveres i sommer), nattjazz (!) og stadige meldinger om sensoroppdrag (muntlig).

Etter å ha vært spart for sensurering de første to årene mine som lærer, får jeg fullt opp i år, med sensoroppdrag i både Geofag og Matematikk. Det blir en travel uke ut i juni en gang 😉 Det blir spennende!

Ellers så venter jeg på maiværet, det er kaldt og guffent for tiden, jeg håper at værvarselet for helgen slår til (selv om jeg kommer til å ha en litt annen døgnrytme enn mange andre).

Bildet over er funnet via FlickrCC “Jon Skjerdal”, lagt ut av svennevenn

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg registerer det samme som deg. Det krever sitt å holde bloggpressa i gang med alt det andre en har av gjøremål. Jeg har funnet ut at jeg må skrive minst en gang i uka – jeg forsøker i alle fall – uansett kvalitet. Det må være lav terskel for å skrive. Det er veldig inspirerende å lese alle de norske og utenlandske lærer- og undervisningsbloggene – det er et miljø som det er både artig og viktig å være en del av.

    Lykke til med innspurten og fortsett skrivingen! Spennende med sensoroppdrag.

  2. Det er ikke den Twitter-effekten jeg nevnte på Dei Gode Døma i lunsjen tror du?
    c»,)

  3. @diginalet Jeg har egentlig ikke tvitret så mye i det siste heller… Tror jeg ikke. Men kanskje litt? Egentlig er ikke tre uker uten blogging veldig uvanlig for meg da, men det hadde vært så stor aktivitet her en stund, med Dei Gode Døma og CarboSchools, at det ble litt bråstopp plutselig. Men jeg har en del som kanskje kommer ut etter alle hemmeligheter rundt eksamen er over 🙂

    @Morten Sikkert smart å prøve å skrive litt hver uke, det er jo det jeg tenker at jeg vil be elevene mine om 😉 Men en del av de tingene jeg tenker mest på for tiden er enten 1) hemmelig – i form av eksamen, eller 2) svevende i en nattjazzstemning. Og det kommer garantert noe blogginnlegg om sensurering etterhvert, det blir kjempespennende!

  4. Du kan jo skrive om nattjazz – Dianne Reeves var kjempebra, og Nik Bärtsch og gjengen lagde flott stemning i Sardinen. 🙂

    (Jeg skriver minst ett tips hver skoledag, har syv siste uken. Men jeg er på barneskole, og holder på å avslutte et ansettelserforhold – har mange gode ideer som må ut…)

  5. […] sluttvurderinger og eksamentrekk og forberedelser mot muntlig eksamen. Men etter en oppfordring fra Jonny, kommer her et lite blogginnlegg om min […]


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

