En liten verden & Muntlige eksamener

torsdag 18 juni 2009, kl. 19:19 | Publisert i Refleksjon | Legg igjen en kommentar
Stikkord: , , , , ,

Denne uken står virkelig i muntlig eksamenes navn for min del – jeg var sensor i Geofag 1 på mandag, hadde oppe egne Geofag 1-elever på onsdag, og i morgen skal jeg være sensor i yrkesfaglig matematikk. Geofaget er jo fortsatt et lite fag, så der er det ikke så rart at vi som møtes som Sensor 1 og Sensor 2 kjenner hverandre fra før – gjennom fagsamlinger og kurs (gjerne hele ukeskurs sommerstid :-))

I morgen skal jeg være sensor i matematikk, og jeg koblet ingenting til faglærers navn. Jeg har kommunisert med henne om eksamen via ITSL, og har ikke visst noe særlig om henne. I dag forteller hun at hennes mann var tilstede på min hovedfagspresentasjon (for 6-7år siden) og at hun vet hvor jeg har vokst opp (hvis jeg har koblet rett, så kjenner da hennes mann min bror…). Selv om jeg aldri har møtt denne faglæreren, så er det altså en kort vei mellom våre nettverk. Jeg kommer vel egentlig aldri helt til å slutte å bli fascinert av dette.

Heldigvis har de to eksamensdagene tidligere denne uken vist meg at vi likevel er profesjonelle i eksamenssituasjonen, skulle vel egentlig bare mangle, det henger jo sammen med en yrkesstolthet og en faglig integritet, eller?

Ellers har jeg hatt kontakt med en av Vg3elevene mine i dag. (De er selvfølgelig like spent på skriftlig sensuren som jeg er…) Eleven spurte om hva vi drev med denne uken (Vg3elevene er jo tross alt ferdige), og når jeg svarte at det stort sett var muntlig eksamener, var svaret: “Å få deg som sensor ville ikke vært så gale, værre med de gamle suringene som rynker på nesen under hele presentasjonen:-p” Så jeg er i alle fall ikke en gammel suring 😉 Sensor som min elev hadde hatt under sin muntlig eksamen ble omtalt som “jeg var heldig med sensor” “da jeg kom der bare lo og smilte han hele tiden:-)” Denne omtalte sensoren er var en av mine lærere da jeg gikk på vgs, så ringen sluttes igjen.

Bilde: “Day 432 / 365 – It’s a small world” lagt ut på Flickr av JasonRogersFooDogGiraffeB funnet via www.compfight.com

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

