Sommerferien 2009 (fotogalleri)

tirsdag 11 august 2009, kl. 1:26 | Publisert i Fritid | Legg igjen en kommentar
Stikkord: , , ,

Det har blitt august, og det nærmer seg skolestart igjen. Men først vil jeg dvele litt mer over min fantastiske sommerferie.

Jeg var på tur i 4 uker – først en uke i Woking (England), der en nær barndomsvenninne har bosatt seg med sin engelske mann. Deretter reiste jeg til New York City, der jeg besøkte en annen nær barndomsvenninne som har bosatt seg i Park Slope, Brooklyn. Her var jeg i to uker. På vei østover igjen var jeg en uke til i England, først en helg i Poole (sørkysten av England) sammen med en venninne som jeg bodde i bofellesskap med i Cape Town for snart 11 år siden (og vi har ikke møttes siden!) og avsluttet med 4 dager i London, der en venninne og kollega fra Bergen kom over for shopping, mat og teater.

(Redigert 6.september 2009: Jeg legger nå inn et «sideskift», hvis du vil se alle bildene jeg har lagt til dette blogginnlegget, så leser du resten av posten 🙂 )

Utsikt fra Madison Square Park

Park Slope, Brooklyn - jeg bodde to avenyer lengre opp

Leker meg med min nye LensBaby i Prospect Park

Folkeliv på Columbus Circle

Times Square - må jo innom en tur, selv om jeg har vært her før 😉

Times Square

Sykkeltur på Manhattan - vi leide sykler på Pier 17

Mine venner som bor i Brooklyn

Portrett ved bruk av LensBaby

Leker med LensBaby i Bryant Park

Nettopp - mer lek med LensBaby - dette objektivet trenger mer trening

Karusell i Bryant Park - LensBaby

Solnedgang ved Hudson River

Solnedgang ved Hudson River - New Jerseys skyline i bakgrunnen

Puppets Jazz club i Brooklyn - i nabolaget 🙂

MoMA - her fikk du tegnet inn høyden din på veggen - ga ideer til matematikkundervisning

Jeg fikk selvsagt navnet mitt på veggen jeg også

New York Philharmonic i Central Park - tordenværet venter på å angripe

The Dead Weather på Terminal 5

The Dead Weather m/Jack White på trommer

The Dead Weather

NuBlu - en liten club i East Village - litt trangt for musikerne

NuBlu

Coney Island - Siren Festival - senere med Built to spill på scenen

Central Park

Central Park - leker med LensBaby

Reflekser

Central Park - like på utsiden av SummerStage - for oss som ikke kom tidsnok til å slippe innenfor gjerdet

Den klassiske hestetaxien i New York

En liten tur til Harlem

Familiebilde med Keith Haring's "Crack is wack" i bakgrunnen

Harlem - Keith Haring

Crack is wack!

Familiebilde 😉

New York by night - sett ut fra et takvindu på en bil

Filmfestival i Bryant Park

"Harold and Maude" - Bryant Park

Togstasjonen vår i Brooklyn - på vei til Queens

Queens - nabogaten til der Louis Armstrong bodde (jazzjenten måtte jo en tur i Louis Armstrong House Museum - etter en tur i NY Hall of Science)

Fifth Avenue

Fifth Avenue

SAKS @5av

Leker med lånt Fisheye

Leker med lånt Fisheye

Leker med lånt Fisheye

Poole, Dorset (UK)

Spasertur i Poole - jeg syntes det var fryktelig kaldt etter to uker i New York

Poole - et mekka for alle som driver med vannsport!

Vårt lille hotellrom i Earl's Court, kvelden før hjemreise - etter en fantastisk tur!

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

