Fin dag på sjøen med geofagelever

onsdag 26 august 2009, kl. 16:46 | Publisert i Feltarbeid, Geofag | 2 kommentarer
Stikkord: , ,

Da var feltdelen av arbeidet gjennomført med årets Geofag 2-elever. Vi har hatt en strålende flott dag på sjøen med FF Hans Brattstrøm. Vi fikk gjennomført et CTD-snitt m/strømmålinger over Hjeltefjorden, fra Ramsøy og over til Ågotnes, samt en stasjon i Vågen, like ved skolen vår.

En første kikk på dataene mens vi fortsatt var om bord på båten viser at vi ser den første delen av høstprofilet i temperaturen i fjordsystemene utenfor. Nå gjelder det å koble disse dataene til det været vi har hatt de siste ukene. Her ligger det grunnlag for mange gode diskusjoner rundt resultatene 😀

Jeg tror elevene også koste seg, vi har i alle fall vært veldig heldige med været! 2-5 m/s vind, og delvis skyet og 18-19 grader i luften. Det kan nesten ikke bli bedre!

Bildene under er bilder som jeg har tatt i dag, jeg har prøvd å holde elever og mannskap unna bilder som havner i bloggen min.

Våre to hovedinstrumenter - en CTD og en Seaguard (strømmåler). Foto: Elisabeth Engum

Hjeltefjorden i nydelig augustvær Foto: Elisabeth Engum

Herlig innseiling i Vågen Foto: Elisabeth Engum

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. hei Elisabeth Så dere har vært på tur med klasse allerede? imponerende. Jeg liker at du bruker mye bilder på bloggen din. Bruker du mest mobiltelefonkameraet eller alltid et større kamera? ser at du gjorde mye fancy i New York. fish eye etc kule bilder

  2. De fleste av bildene som jeg har knyttet til bloggen min har jeg funnet på nettet, bilder som er lagt ut med CreativeCommons-lisens. Men bildene fra toktet og ferien min har jeg tatt selv, med mitt Canon EOS 400D.

    Ellers skal vi prøve å få til en ekskursjon for årets Vg1Stusp-klasser i høst. Vi kan gjøre sånt med våre realfag vet du 😉


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

