En lærers profesjonelle utvikling

mandag 7 januar 2013, kl. 16:09 | Publisert i Refleksjon | Legg igjen en kommentar
Stikkord:

… handler om profesjonell læring.

I use the term professional learning rather than professional development because the latter suggests that teacher development is something that others can arrange—that one person can do to another. In fact, learning is done by the learner through an active intellectual process that involves three essential features: self-assessment, reflection on practice, and professional conversation. (Charlotte Danielson: A Framework for Learning to Teach)

Vi blir nemlig aldri utlærte som lærere:

Lee Shulman (2004): classroom teaching «is perhaps the most complex, most challenging, and most demanding, subtle, nuanced, and frightening activity that our species has ever invented»

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

%d bloggers like this: